Fa tres anys van aparèixer els primers generadors automatitzats d’imatge (DALL-E, Stable Diffusion, Midjourney…). En fa dos ChatGPT va revolucionar el panorama. És hora de veure com i per què l’audiovisual professional està fent servir realment la IA.
A la primera part de la sessió analitzarem, amb el Joan Rosés, editor de l’Observatori Switch i Collateral Bits, els exemples i casos més representatius d’ús de la IA en el contingut audiovisual i descobrirem, entre d’altres, com s’ha fet el documental sobre Brian Eno que canvia cada cop que es projecta; o bé com s’ha implantat la IA a la BBC o a les retransmissions i resums dels Jocs Olímpics de París, o bé a la pel·lícula La sociedad de la nieve o la sèrie La Mesías Tot un ventall de casos que serviran d’inspiració en l’ús pràctic de la intel·ligència artificial.
A la segona part parlarem amb el director de cinema i publicitat Joan Riedweg, nominat varies vegades als Premis Gaudí i autor del curtmetratge A secret in the Dark, realitzat íntegrament amb IA on experimenta amb diversos models de generació de contingut.
Avís important: A les nostres activitats i actes fem fotografies o vídeos que s’utilitzen per documentar la sessió, per a materials de comunicació o per a publicar-los a la nostra web i xarxes socials. Assistint a aquesta activitat consents que la teva imatge/veu sigui objecte de captació i tractament per part del Clúster Audiovisual de Catalunya.
Auditori del Disseny Hub Barcelona